Akční Helena Anny Fialové dominuje inscenace Dobrý konec všechno spraví. Snímek: © Agentura SCHOK Jiří Kottas

Premiéra inscenace Dobrý konec všechno spraví v Královské zahradě Pražského hradu otevřela v úterý 26. června 2018 Letní shakespearovské slavnosti. Poslední Shakespearova komedie (poté už psal jen tragédie a romance) není u nás známá.

Tatiana Vilhelmová, v pozadí Jiří Langmajer v inscenaci Skleněný strop. Snímek Jana Malíře

Pražské Divadlo Ungelt se profilovalo jako scéna hereckých osobností. V poslední době se jeho vedení snaží okruh osobností rozšířit či generačně obměnit. I proto se poslední premiéra stala tamním debutem Tatiany Vilhelmové a Jiřího Langmajera.

Radek Holub a Bára Hrzanová jako Alan a Dawn tančí. Snímek Richarda Kocourka

Hru současného britského autora Torbena Bettse Invincible z roku 2014 opatřil překladatel Michal Zahálka názvem Kočka v oregánu – ukrývá totiž v sobě také narážku na kocoura Vinceho, „postavu“ v chytré konverzačce ne zanedbatelnou. A pod tímto titulem dílo v Divadle Kalich nyní nastudovala režisérka Lída Engelová. Českou premiéru ovšem toto střetnutí dvou manželských párů mělo v hradeckém Klicperově divadle roku 2016 pod označením Vincenc – na repertoár byla v sezoně totiž nasazena i Kočičí hra.

Martin Pechlát (Faust) a Saša Rašilov (Mefisto) ve Fričově inscenaci Fausta. Snímek Petra Neuberta

Uvádí-li pražské Národní divadlo (ND) Fausta, je to vždy událost. Zvláště, když zároveň vzniká nový překlad a inscenace je generačním manifestem. To je případ Fausta, jehož na scéně Stavovského divadla se souborem Činohry ND nastudoval režisér Jan Frič.

Další články...