Joaquin Phoenix jako hrdina podzimního velkofilmu Napoleon. Zdroj snímku: celtalks.com

Film Napoleon vyvolává silné reakce ještě dlouho předtím, než vůbec vstoupil do kin. Někdo mu vyčítá historické nepřesnosti, ostatní stačil pozurážet režisér Ridley Scott. Jak je na tom ale snímek samotný?

Na karlovarský filmový festival v úterý 4. čřervence 2023 zavítal herec Karel Roden, který představil chystaný film Tancuj, Matyldo. Snímek s lehkou tragikomedickou formou vypráví o tom, jak náročná může být péče o člověka s Alzheimerovou chorobou. V hlavních rolích filmu se Roden objeví s herečkou Reginou Rázlovou, u které před 40 lety studoval na DAMU. Je to jejich první společné setkání před kamerou.

Uvedení dlouho očekávaného pokračování veleúspěšného filmu Avatar z roku 2009 bylo původně plánované už na rok 2014. Datum premiéry se však kvůli náročnosti příprav a samotného natáčení, technologické složitosti a pracné post-produkce mnohokrát posouvalo. Druhý díl, který se natáčel souběžně s dílem třetím, tak přichází do kin třináct let poté, co se první Avatar stal velkolepou událostí a technicky přelomovým dílem. Nový snímek za svým předchůdcem v těchto ohledech nijak nezaostává. Předlouhé čekání se vyplatilo.

Po přehlídce několika fádních a omšelých pohádek v posledních mnoha letech, trpících nezábavným a hloupým dějem, neživotnými postavami a nesoudržným fikčním světem, představuje pohádka režiséra a scenáristy Petra Kubíka Princezna zakletá v čase velmi příjemnou a vítanou změnu, která je jejich pravým opakem. Umně totiž kombinuje tradiční prvky českých pohádek s moderními motivy a žánrovými schématy současné zahraniční fantasy tvorby, což jí výrazně přidává na atraktivitě a zajímavosti, nehledě na to, že je i velmi slušně napsaná a natočená.